Online madkursus 
Efterårs- vinter sæson

7 dage 

GRØN
MADPLAN

100% Plantebaseret  / Glutenfri / Sukkerfri

Er du klar til at lave sundt & lækkert mad?

7 DAGE ALKALINE MADPLAN

Er du klar til at spise sundt og blive mæt og glad?

7 dages grøn madplan er et begynder kursus til plantebaseret og Alkaline (basisk) madlavning, hvor du lærer de vigtige kost elementer, der opbygger kroppen og giver vedvarende energi.

Dette 7 dages madplan indeholder lækre opskrifter på morgenmad, frokost, aftensmad, snacks og bonus opskrifter, som du kan variere med.

Maden er energirigtplantebaseret, glutenfri, sukkerfri, hvilket også betyder, at det er en antiinflammatorisk kost
Dette betyder at vi ikke spiser forarbejdet eller raffineret mad, sukker og usundt fedt.  I stedet har vi fokus på frisk mad, som grøntsager og frugter samt nødder og bælgfrugter.

Er du ny i det grønne køkken eller savner du et skub til at komme tilbage til sunde rutiner igen, så du blive inspireret med fantastiske lækre opskrifter, der trin for trin og dag for dag booster din krop.

Du kan følge det i dit eget tempo - uden stress!

Vi starter den 29. juni

countdown
00 Years 00 Months 00 Weeks 00 Days 00 Hours 00 Minutes 00 Seconds

Opskrifterne

  •  De bedste morgen smoothies, der stabiliserer dit blodsukker og giver energi
  • Lækre sunde retter, der gør dig mæt
  • Glutenfri, soyafri, sukkerfri og gærfri
  • ​Pizza, brødbagning og tortillas
  • ​Dressinger til dine salater, der er rig på næring
  • ​Toppings, dip, saucer og dressinger
  • ​Snacks 
  • Proteinrige retter, som mætter 
  • ​m.m.

plantebaseret, sukkerfri, glutenfri og antiinflammatorisk

De essentielle næringsgrupper

Med livgivende ingredienser, vil du begynde at opbygge dit grundlag for en sund krop.

Det er en enkel tilgang, der giver mere inspiration og glæde end du kan forestille dig!

Ingredienserne er grøntsager, frugter, bælgfrugter,  komplekse kulhydrater, lavglykæmisk kost, nødder, frø og kerner. 

Du vil få tilført næring, proteiner, en masse fibre og sund fedt hver dag, så du mærker effekten af basisk kost, der naturligt opbygger din krop.

Lær at lave nemme retter

Grøn madplan vil hjælpe med at reducere usunde vaner, når du tilføjer planternes helende næring og power.

Maden er rig på antioxidanter, mineraler og vitaminer.

Med en daglig guide vil du lave mad, der giver mere energi, bedre fordøjelse og stabiliserer dit blodsukker samt gøre det meget nemmere at tabe overflødige kiloer.

Alt sammen uden at være på nogen kur!

Over 25 super lækre opskrifter

Spis alt det du vil – uden kalorietælling eller diæt.

Med en komplet 7 dage madplan kan du nyde lækre, nemme opskrifter alle kan lave som inkluderer, smoothies, morgenmad, frokost, aftensmad, snacks, salatskåle, saucer og toppings.

Nyd at lave spændende og farverige plantebaseret madretter, som vil inspirerer dig og dine kære. 

Bliv fortrolig med de nye madlavningsmetoder, så du motiveres til at tilberede sund mad, hver dag.

Vi kan beskytte os selv med sund og næringsrig kost, som gør cellerne modstandsdygtige.

GRØN MADPLAN FORLØB INDEHOLDER:

  • Overskuelig 7 dages madplan, som alle kan være med på
  • Indkøbsliste til 1 person i 7-10 dage
  • Kost og ernæringsguide
  • Spændende menusammensætning
  • Lækre og næringsrige opskrifter
  • Tilberedningsmetoder
  • Mad videoer
  • ​Fotos af retterne
  • ​Madplan, indkøbsliste, opskrifter og køkken inventarliste
  • Sparring og udveksling med gruppen i lukket Facebook gruppe.
  • Email support

Få garanti for at grøn madplan giver mere energi og smager godt.
Her er mit løfte til dig: hvis du på noget tidspunkt i løbet af de næste 7 dage har fulgt 7 Dage Grøn Madplan og ikke oplevet, at opskrifterne har givet dig mere energi, velvære og inspiration til Grøn madlavning, så refunderer jeg dig beløbet efter du har fuldført programmet.
Fordi jeg VED, at hvis du er ny i grøn madlavning og villig til at følge min plan og implementere det, som du lærer, så vil du få resultater og du vil mærke en forandring sig!

Efterårs madplan
25 + opskrifter, snacks & smoothies
Indkøbsliste
Prep food guide

I 2012  gik jeg fra at være syg til rask - efter en pH-Miracle Cleanse, der tog 3 uger! Jeg lærte at vedligeholde min krop med lækker basisk og næringsrig kost, som kroppen har brug for.  Jeg var heldig!  Siden har jeg undervist i madlavning, organiseret livsstils retreats, lavet livsstilsprogrammer, skrevet bøger og holdt online kurser, for at hjælpe andre med at komme i balance igen. 
Nu kan du også være med hjemme fra dit køkken og få inspiration og nyde lækker og overdådig mad, der booster din sundhed!
Din sundhed starter i køkkenet, Simonne

Sanne er ekspert i sund glutenfri brødbagning.
Hun vil vise dig, hvordan du laver super lækkert og sundt brød på en video. 
Desuden har Sanne lavet en video med energiøvelser, som booster dit energiniveau. Hun arbejder med kropsenergi, bevægelse og danseterapi.

Indhold
Du får adgang til en overskuelig medlemsside, der indeholder program, madplan, indkøbslister, opskrifter, billeder, grafik, videoer og pdf'er. Du kan downloade alt dit materiale til evig eje.
Medlemssiden er tilgængelig i 1 år.
 

Skal jeg være med i Facebook gruppen?
Du kan holde dig inspireret og møde nye medlemmer i Facebook gruppen, som du altid vil have adgang til. 
Det er ikke et must at være i FB gruppen. Al din information og materiale ligger inde på din medlemsside. 

Hvor mange penge skal der bruges til mad?
Alt efter hvilke ingredienser du allerede har, skal du beregne 100 -150 kr. om dagen - ca. 850-1000 kr.  for et 7 dages forløb.  Hvis man er 2,  skal der beregnes ca. 150-180 kr. om dagen, alt efter om I vil leve udelukkende efter madplanen.

Hvilke køkkenudstyr skal jeg bruge
Udover skarpe knive og skærebrat, skal du bruge en blender til at lave mange af de lækre saucer, supper og smoothies. En foodprocessor er også godt at have, men ikke et must!

Er opskrifterne beregnet til 1 person og er de familievenlige?
Opskrifterne svarer til 1-1,5 personer, alt efter dit appetit og hvor meget du tilføjer af din egen hverdagsmad.
Opskrifterne er for alle også børn og unge.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan tåle natskyggefamilie eller bælgfrugter?
Der er mange muligheder for at lave Alkaline uden natskygge familien og bælgfrugter.  Døjer du med alvorlige fordøjelsesproblemer, skal du konsultere din læge, inden du går i gang med fiberrig kost.

Hvor meget tid skal jeg bruge om dagen?
Du skal ca. bruge 1,5-2 timer om dagen på madlavning (morgen, frokost og aften) men det er selvfølgelig op til dig, om du vil følge alle måltiderne. 
Du kan vælge det fulde program eller delvist. 

Hvordan kan jeg få support, hvis jeg har spørgsmål
Der altid mulighed for at skrive i Facebook gruppen eller direkte til min e-mail og du vil få svar hurtigst muligt. 

Hvad andre har erfaret:

"Mad fra ALKALINE er helt speciel dejlig, synes jeg, og det var en dejlig oplevelse at være på dit kursus. Hele din tilgang, din måde at undervise på og give faglig viden, er guld værd.."
KH, Kh. Jette Stetter

"Tusind tak Simone for et rigtig godt onlinekursus. 
Det har været overraskende godt og inspirerende. Vi har været vegetar for mere end 30 år og spiser sundt, økomad. Men ved at følge madplanen i 7 dage, er jeg blevet bevidst om mine vaner. Det har virkelig gjort en forskel. Uden at jeg lagde mærke til det, er jeg begyndt at drikke meget mindre kaffe. Jeg kunne nemt drikke 8-10 kopper på en dag, men nu er det nok med 2 kopper kaffe om dagen uden at jeg tænker over det. Jeg tager nu hellere vand eller en smoothie. Jeg har ellers lavet en del opskrifter fra din bog, men på grund af en uges madplan og især ved at følge dine videoer, har jeg lært en anden måde at lave mad på. Min familie er meget glad for at jeg nu laver dressing og pestoer. I starten var jeg forbavset over hvor meget olie man skal bruge. Men jeg har alligevel tabt mig lidt. Så de grønne smoothies og alkadeller mm. er kommet for at blive. Tusind tak for din hjælp, Simonne."
KH, Moniek Geven, Bryrup

"Det har været så dejlig en uge med masser af gode og velsmagende opskrifter. 
Helt sikkert at jeg vil leve overvejende Alkaline.
Har også tabt ca. 2 kg, hvilket jeg har haft svært ved med min oprindelige diæt. Jeg har i mange år levet af naturlige råvarer, men når jeg ser skemaet har jeg alligevel været mere på den sure side og det kan min krop ikke tåle. 
Så tak Simonne for dine kurser. Glæder mig til et kursus med 14 dages udrensning og til min vandkande, så jeg kan begynde at nyde rent basisk vand." 
Lianne Hansen

"Kære Simonne
Det er super dejlige opskrifter - jeg skal dog vænne mig til at planlægge meget mere.
Jeg er super glad for at jeg har fået meldt mig på.
Som udgangspunkt er jeg igang spiser morgen og aften, bruger forrige dags aftensmad som frokost dagen efter, og når jeg kan nå det supplerer jeg med div salater.
Fremadrettet kommer jeg til at kører de 7 dage i en perioden tænkt som en on going tilvending og tilpasning. 
Lige nu har jeg en let energi - er ikke tung og træt - hvilket helt klart er ændringen i kosten. Min mand syntes det er spændende men vi er forskellige og han reagerer med løs mave - men det får jeg justereret. Jeg havde dog en forventning om at jeg også ville reagere! Men det var egentligt mest de første 2 dage hvor jeg fik en øredøvende hovedpine.- "snød lidt" snuppede en halv kop kaffe :)
Jeg glæder mig til at prøver flere af dine opskrifter af og ser også fra din opskriftsbog - og måske får jeg mulighed for at deltage på et andet kurser ;)
Bedste hilsner og dejlig dag til dig."
Lykke Jensen

"Det oversteg mine forventninger og har været meget inspirerende, da det har gjort, at jeg nu selv kan sammensætte grøntsagerne på forskellig vis ☺ Jeg havde aldrig drømt om, at 7 dage kunne gøre så meget ved mine kostvaner. Siden min ungdom har jeg gerne villet være vegetar, men aldrig tænkt på mig som veganer.
Jeg er blevet vild med at lave de grønne smoothies, og følger dit tip om at lave, så der er én til senere på dagen. Det er lækkert at maden kan spises kold, så det er let at have rester eller til en madpakke. Jeg er også igang med selv at sætte sammen. F.eks. fik vi i aftes lynstegte grøntsager og til frokost i dag fik vi dampede savoykålsblade med rester af de lynstegte grøntsager samt en pesto af skvalderkål og purløg. Meget lækkert. Jeg synes min hud er blevet pænere, de sorte rande under øjnene mindre og ikke så træt i løbet af dagen.
Ja, jeg har i mange år gerne villet leve sundere, men ikke formået at inkorporere det i den travle dagligdag. Her fik jeg sparket, og håber jeg er så godt i gang, når jeg begynder at arbejde, at jeg kan holde det.
Det er virkelig en god idé, det med at gemme de afskårne grøntsagsrester og koge suppe på dem. Tak for et super godt og inspirerende kursus, som jeg er sikker på vil betyde et sundere liv for mig i al fremtid.
Kh, Jytte Kvist

"Kære Simonne
Synes jeg er klar til at fortsætte selv. Jeg har købt bogen, så foreløbig har jeg opskrifter nok.
Jeg har været nærmest frugtnarkoman, og havde problemer de første dage med at undvære frugt, men nu går det bedre. 
Er vild med morgensmoothierne og har et par gange smuglet en lille banan i. Det giver en dejlig blød smag.
Ellers har jeg levet fuldt ud på Alkaline siden fredag i sidste uge og har planer om, at blive ved med det, så jeg føler mig absolut motiveret.
Jeg vågner tidligere end jeg plejer og føler mig vågen og frisk. Det har jeg stort set ikke prøvet i flere år. 
Tror også jeg har tabt mig, for tøjet sidder lidt løsere. Kan også mærke en bedring i mine knæ, som jeg har haft ondt i “til og fra”nogle år. Regner med det bliver endnu bedre. 
Synes det hele har været meget lærerigt, selvom jeg i mange år har levet rimelig sundt, så er Alkaline anderledes, og jeg tror på det.
Jeg er godt tilfreds for nu."😍😍
Kh Conni-Sophia Bremland

"Kære Simonne
Tusind tak for de 7 dage Alkaline Madplan - og har købt din spændende bog.
Glæder mig til rigtig at bruge den, det kniber bare nogen gange i hverdagen at få tiden til at slå til.
Jeg er bevidst om min stress og kan mærke denne sunde kost vil hjælpe mig.
Jeg er glad for at facebook gruppen bare fortsætter, så vi dér fortsat kan følge med.
Hjertelig Tak fordi du deler denne spændende Alkaline verden med os ;-)"
Kærlig hilsen fra Bente Poulsen

"Kære Simonne
Tak for meget inspirerende live webinare. Det gør det meget lettere at forholde sig til det. Gode tips til redskaber og brug for grøntrester.  Kan godt lide din ikke-fanatiske og ikke-perfektionistiske tilgang ;-)"
Kærlig hilsen fra Bente

"Jeg er blevet bedre til at overskue din bog, da jeg som næsten begynder i Alkaline godt kan opleve den som overvældende.
Men fedt at udfordre sin comfortzone, også digitalt. Dine livewebinarer var sjove og inspirerende.
Det styrker selvværdet og gå på modet.
Jeg har meget lyst til at afprøve nyt, selvom min mand ikke lige er så begejstret som mig 💪"
kh. Karen Søholt

"For et par uger siden var jeg på kursus hos Alkaline Institute - ja faktisk to lørdage i træk. Det foregik selvfølgelig online - altså webinar - og ikke mindre end 100 deltagere var tilmeldt. Vi kunne se hinanden på skærmen, og der var mulighed for at stille spørgsmål. Jeg er vild med at gå på kursus på denne måde.

Alkaline Institute opfordrer til en sundere livsstil ved at spise efter syre-base principperne, som handler om at spise basisk kost som er plantebaseret/vegansk/antiinflammatorisk.

Det var meget inspirerende at høre og se Simonne Holm arbejde i køkkenet, mens hun forklarede om syre-base principperne, som gør, at du kan forebygge livsstilssygdomme med lækker og sund mad og vedligeholde en sund krop helt naturligt uden at skulle på nogen diæt eller kur. Hun fortalte også sin egen historie om mange helbredsmæssige udfordringer og om hendes vej til RIGTIG sundhed.

7 dages sundhed venter forude
Efter online kurserne er jeg blevet inspireret til at deltage i et 7 dages kursus - også online - hvor temaerne vil være: 

Spise lækker og sund mad hver dag

Lave mad med flere grøntsager
Lave mad rig på proteiner 
Få en masse gode fibre og sund fedt
Spise dig mæt uden at tænke på kalorier
Få de essentielle næringsstoffer dagligt
Jeg vil prøve at komme lidt tættere på, om det er muligt at lave sund og grøn mad, som virkelig smager godt. 

Simonne har lavet en 7 dages Alkaline madplan, der trin for trin og dag for dag booster din krop. Den medfølgende indkøbsliste med ingredienser til de næste 7 dage er allerede leveret af nemlig.com 

Jeg glæder mig til at prøve konceptet og håber at blive inspireret og fortrolig med de nye madlavningsmetoder, så jeg bliver motiveret til at vedligeholde en sund kost hver dag."
Jane Maltesen

Maden er 100% plantebaseret med fokus på energien, som har en basedannende effekt. Du lever efter en madplan, hvor de 80% er Alkaline. Du vælger de 20 % syredannende mad med omhu.

Live webinaret 
Den bliver optaget så du kan se den, hvis du ikke kan være med på live webinaret.
På webinarene kan du få svar på spørgsmål som:
Får jeg nok B12 i en basisk (plantebaseret) kost?
Får jeg nok proteiner i basisk (plantebaseret) kost?
Kan jeg tabe mig på basisk kost? 
Hvad hvis jeg ikke vil tabe mig mere?
Hvilke vitaminer og kosttilskud skal jeg have?

Alkaline Institute | Copyright ©2020 | All Rights Reserved